مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 20 پایگاه سنجش سلامت جسمانی ،سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام می دهند.

راه اندازی  20 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار تا پایان تیرماه 12 هزار و 952 نوآموز استان در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند، خاطر نشان کرد:خوشبختانه سلامت بیشتر نوآموزان تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه  پس از آنکه سلامت نوآموزان تایید شد اسم آنها در سامانه سنجش ثبت و به مدارس عادی معرفی می‌شوند، افزود:امسال ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی  29 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان استان در 20 پایگاه سنجش ثابت و سیار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در این طرح نوآموزان در زمینه‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، مشکلات دهان و دندان، پوست و مو و اختلال طیف اتیسم ارزیابی می‌شوند.

پورداود اظهار داشت:نوآموزان پس از انجام ارزیابی‌ها در پایگاه‌های سنجش برای انجام معاینات پزشکی تخصصی‌ تر به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود ارجاع داده می‌شوند.

پورداود بیان کرد: هدف از اجرای طرح سنجش آگاهی یافتن والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله بهنگام، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند است.

انتهای پیام/ب

ارزیابی 13 هزار نوآموز همدانی در طرح سنجش سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.